Pages

please like my fan page :)

gaza need support from yours

gaza need support from yours
Muslim Care Malaysia Society

berubah :)


Berubah . Bukan senang kan ? Some people need strength to change . And certain people berubah tanpa perlukan apa-apa . Kadang-kadang kita lebih pentingkan cakap orang daripada keperluan kita berubah . Kita fikir kalau kita berubah , nanti orang taknak kawan dengan kita . Kita fikir kalau kita berubah orang taknak jalan seiring dengan kita . Mungkin orang akan rasa macam kita tak layak nak berdampingan dengan diorang .

Tapi kita terlupa . Susah ALLAH nak gerakkan hati seseorang hambaNYA untuk berubah . ALLAH cuma akan bagi hidayah dekat hamba yang Dia nak . Ya ALLAH , tak rasa beruntung ke bila ALLAH dah gerakkan hati kita untuk berubah ? Buad apa nak fikir pandangan orang dekat kita ? Hidayah ALLAH atau pandangan orang yang penting sekarang ? ALLAH maha adil . Bila Dia nak kita berubah , Dia akan jadikan sahabat-sahabat kita dari kalangan orang yang baik-baik . InsyALLAH .





Peluang tak datang berkali-kali . Rebutlah peluang tu sementara peluang masih ada depan mata . Berubah lah . InsyALLAH ALLAH akan tolong kita . Tak payah fikirkan sangat apa orang fikir or kata pasal kita . Anggap je tu antara dugaan orang yang nak berubah . Manusia takkan pernah rasa puas hati dengan sesuatu . Kadang-kadang bila buad baik pun salah , apatah lagi kalau buad jahat . So buad apa nak ambik pusing dengan apa yang orang cakap dekat korang . Aja aja hwaiting ! :)

Sempena dengan maulidau raul yang dah lepas ni , jomlah kita buat perubahan . Kalau tak banyak , sikit pun jadilah . Semoga apa yang kita buat ni mendapat keredhaan ALLAH :) Ameen~