Pages

please like my fan page :)

gaza need support from yours

gaza need support from yours
Muslim Care Malaysia Society

iman


assalamualaikum :)



bila sebut je pasal iman semua macam amik mudah je. tapi ingat, jika iman tidak memenuhi 3 syarat ni boleh batal akidah seseorang iaitu membenar dengan hati, melafaz dengan lisan dan melakukan dengan perbuatan. bagi yang baru lepas ting 5 aliran agama memey fasih la tentang benda ini. hehe.

sebonarnya admin nak cite tentang kisah 3 tawanan perang orang islam oleh orang yahudi. saje je mula dengan iman :) sebab kedua-duanya ada kaitan hehe.

pada zaman itu, 3 tawanan orang islam diuji Allah berdasarkan raja yahudi yang memberi mereka pilihan sama ada untuk MURTAD atau MATI(syahid).

pada mulanya, orang islam diberi pilihan.

"jika kau murtad, aku akan bagi kepada kau perempuan, kambing, unta, money, honey and bagai laa. tetapi jika kau enggan, nescaya akan aku pancung." kata raja yahudi tersebut.

"tidak payah nak berdramalah dengan aku. aku tetap dengan agama aku bahawasanya "tiada tuhan melainkan Allah dan Nabi Muhammad S.A.W itu pesuruh Allah" jawab lelaki islam itu yang sangat ringkas dan  yakin.

lalu lelaki itu dipancung dengan serta merta .bergolek-golek kepalanya di atas tanah apabila dipancung dan terlontar dari mulut lelaki itu dengan kata-kata yang ada di dalam Al-Quran iaitu "orang yang mati(syahid) dan berjuang di jalan Allah sebenarnya tidak mati kerana mereka dapat melihat keindahan syurga sebaik sahaja nyawa mereka ditarik"

terkejut raja yahudi itu. kemudian raja tersebut menyoal kepada tawanan kedua. apa yang berlaku adalah sama seperti yang dilakukan oleh tawanan pertama yang tetap dengan pendirian mereka bahawa "tiada tuhan melainkan Allah dan Nabi Muhammad S.A.W itu pesuruh Allah."

apabila dipancung kepala tawanan kedua itu maka terlontar la sekali lagi ayat AlQuran ( maaf admin tidak ingat bunyinya macam mana ).

apabila tiba giliran tawanan perang yang terakhir.

"macam mana, sanggup ke kena pancung kepala. kalau tidak murtad." kata raja yahudi tersebut.

lalu lelaki tawanan perang yang ketiga itu menjawab.

"boss, sy sanggup murtad dan akan mempertahankan agama boss." kata tawanan perang ketiga tersebut.

lalu raja tersebut hairan serta berbincang seketika dengan orang kanannya. dan keputusannya.

"x pe la. aku tidak perlu orang seperti engkau kerana pendirian kau tidak tetap. lebih baik aku ambil tawanan perang yang pertama dan yang kedua untuk menjadi hamba aku kerana pendirian mereka yang tetap. kalau orang seperti kau yang aku ambil, tidak akan tetap bersamaku. sekiranya berjumpa dengan sesuatu yang lebih baik dan masyuk dari aku, pasti kau akan beralih. lebih baik aku pancung kau. bye2" kata raja yahudi tersebut 

lalu tawanan perang yang ketiga itu dipancung lalu keluar ayat Al-Quran yang membinasakan orang islam seperti ini. btw orang islam sebegini digelar sebagai munafiq. moge kita tidak tergolong dalam golongan ini.

haaa. itu saja dari admin mlm nih. moge ambil pengajaran. lgi satu, yang baik itu dari Allah, yang kurang itu kelemahan admin. 


doa ditetapkan pendirian :)