Pages

please like my fan page :)

gaza need support from yours

gaza need support from yours
Muslim Care Malaysia Society

PRU13

Assalamualaikum

   Pertama dan selamanya marilah kita bersyukur kepada Allah kerana masih lagi dilanjutkan umur sehingga kini dan masih sempat lagi untuk bertaubat atas segala dosa yang telah kita lakukan.

   Akhir zaman ni, terlalu pantas masa berlalu ye sehingga 1 bulan terasa seperti 1 minggu je. Ada satu hadis bersabda:

"Daripada Anas bin Malik r.a. berkata: Rasulullah saw. bersabda; "Tidak akan terjadi qiamat sehingga masa menjadi singkat maka setahun dirasakan seperti sebulan dan sebulan dirasakan seperti seminggu dan seminggu dirasakan seperti sehari dan sehari dirasakan seperti satu jam dan satu jam dirasakan seperti satu petikan api". - H.R.Termizi

   sedar ataupun tidak , pru13 ni baru sahaja berlalu semalam di mana keputusannya memihak kepada bn. Pada pendapat saya, bn sebenarnya sudah kalah di dunia mahupun di akhirat. tapi, bagi saya juga, mungkin Allah ingin menunjukkan bahawa akhir zaman sudah pun dekat. antum semua boleh check disini ye "peristiwa akhir zaman".

  sebenarnya keputusan pru13 memang sangat-sangat tidak adil kerana terlalu banyak berlaku kontrovesi malam td. tapi, kita bukannya superpower, avenger ke yang tahu apa yang berlaku. sesungguhnya hanya Allah yang maha mengetahui sedangkan sehelai daun kering yang jatuh pun Allah mengetahui apatah lagi pru13 ini. 

 So, saya berharap setiap muslim jangan terlalu sedih dan kecewa terhadap keputusan pru13 yang diumumkan semalam. kerana terlalu sedih itu boleh membawa kepada menyalahkan takdir. yang penting kita teruskan usaha dalam dakwah, berdoa dan tawakal. dan jangan lupa untuk berdoa supaya ditetapkan iman ye. Wallahu'alam :) TAKBIR